Wednesday 22 May 2013

Hari yang tidak begitu baik

Saya lari keluar dari rumah hari ini untuk mengganti aktiviti yang saya lakukan tiap tiap hair Jumaat kerana Jumaat minggu ini ialah cuti am, Hari Wesak. Saya pergi mengisi minyak kereta sebelum hantar anak bongsu saya pergi sekolah. Tetapi saya cukup bernasib "baik" kerana ada hal berlaku. Setelah sampai stesen petrol, saya suruh pekerja untuk bantu saya mengisi minyak kerana saya tidak hendak anak saya tunggu dalam kereta diri sendiri, banyak bahaya sekarang. Pekerja itu pergi bantu kereta lain selepas letak paip minyak dalam kereta saya.

Saya tetapkan mata saya dekat paip minyak itu kerana tong minyak saya masih ada banyak minyak, saya hanya hendak penuhkan minyak kerana hari keesokkan saya perlu pergi mengajar dekat tempat yang agak jauh itu. Saya malas mengisi esok kerana saya tiada masa untuk kerja yang makan masa ini. Tiba-tiba, itu minyak sudah terlalu penuh sehingga tersembur keluar!! (saya tidak tahu perkataan "tersembur" betul atau tidak kerana saya guna "google translate" )

Saya terkejut dan cepat cepat suruh itu pekerja tengok apa yang berlaku. Dia datang dan cakap pengesan paip itu rosak semalam tetapi sudah dibaiki. Dia pun hairan kenapa itu pengesan paip itu masih rosak. Selepas itu, saya matikan engin kereta saya dan menunggu dalam kereta saya.

Seorang pekerja perempuan datang tengok kereta saya dan selepas itu, dia cakap "ok" dan suruh saya pergi tanpa minta maaf. Saya amat marah kerana saya menunggu dalam kereta agak lama tetapi dia tiada cakap apa-apa dan suruh saya pergi. Demi keselamatan saya dan anak saya, saya tiada gaduh dengan pekerja yang kurang ajar itu, tetapi saya akan emel kepada Shell untuk perhatian tentang sikap pekerja mereka yang terlalu baik itu.

Selain itu, saya kena saman semasa bersarapan dekat Old Town.... Banyak SUEH!!!!!!!!!Amat sangat bercakap kasar sekarang!!! !@#$%$%$$###$%^^%$#

No comments:

Post a Comment